Aktualno IZDVAJAMO

Panelom s predstavnicima vodećih svjetskih turističkih kompanija otvoreni Dani hrvatskog turizma u Srebrenom

Panelom Hrvatske turističke zajednice „From the new normal to normal – what global trends in travel will stay for good? What will change?“ danas je započeo program tradicionalne turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma, koja se u Župi dubrovačkoj održava 28. i 29. listopada. O novim i aktualnim turističkim trendovima u okolnostima globalne pandemije te postignutim rezultatima govorili su predstavnici vodećih globalnih turističkih kompanija TUI Nordic, easyJet Holidays, Expedia i Atlantica Hotels & Resorts dok je posebni osvrt o Hrvatskoj, kao jednoj od najuspješnijih europskih turističkih destinacija, u uvodnom dijelu dao direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

„Hrvatski je turizam u ovoj vrlo zahtjevnoj turističkoj godini uspješno zadržao pozitivne trendove čime je naša zemlja zadržala poziciju najuspješnije i najsigurnije turističke destinacije Mediterana. Oko 83 milijuna noćenja koje smo ostvarili u dosadašnjem dijelu godine daju nam optimizam u pripremi i provedbi naredne turističke godine tijekom koje ćemo, siguran sam, nastaviti s održivim oporavkom i povratkom na predpandemijske trendove i rezultate“, poručio je direktor Staničić.

Ispred TUI-ja, pod kojim djeluje 1.600 turističkih agencija i vodećih online portala, pet zračnih prijevoznika s oko 150 zrakoplova te preko 400 hotela, na panel raspravi je sudjelovao Tommy Serban, komercijalni direktor TUI Nordic, koji je naglasio kako se turistička potražnja oporavlja te kako se potrošači sve češće odlučuju i na duža putovanja. „U ovim je okolnostima teško unaprijed planirati i definirati strategije zbog čega je za postizanje dobrih rezultata potrebno povjerenje u vlastitu ponudu, partnere, ali i klijente. Također, potrebno je razvijati i isticati selektivne oblike turizma, poput zdravstvenog ili cikloturizma“, istaknuo je Serban.

Paul Bixby, komercijalni direktor u easyJet Holidays, čija ponuda pokriva više od 100 europskih destinacija, poručio je kako su u ovoj kompaniji zabilježili brz oporavak turizma, posebice od travnja ove godine. „Primijetili smo kako se potrošači puno lakše odlučuju na putovanja ako imaju određene garancije poput povrata novca u slučaju otkazivanja putovanja. Dakle, fleksibilnost je, uz sigurnost, jedan od osnovnih preduvjeta značajnije realizacije turističkog prometa“, izjavio je Bixby.

Da su turistička putovanja sve intenzivnija potvrdila je i Evelina Hederer, direktorica poslovnog razvoja u Expedia grupi, jedne od najvećih svjetskih platformi za oglašavanje turističkih putovanja. „Cilj Expedie je pomoći klijentima i partnerima dajući im uvid u trendove na tržištu. U ovim su okolnostima vrlo važne promotivne poruke koje jamče sigurnost, kvalitetu i dobru pripremljenost, kako samih pružatelja usluga u turizmu, tako i destinacija u cjelini. Također, uočavamo kako će značaj promocije na digitalnim kanalima komunikacija i dalje značajno rasti, odnosno kako će aktivnosti klasičnog oglašavanja biti sve manje učinkovita“, poručila je Hederer.

Poslovanje hotela u okolnostima globalne pandemije približio je Dimitris Nicolaides, suvlasnik Atlantica Hotels & Resorts, najvećeg grčko-ciparskog hotelskog lanca s preko 60 visoko kvalitetnih hotela. „Kako bi u ovim okolnostima postizali zadovoljavajuće rezultate morali smo biti vrlo fleksibilni te smo svoje aktivnosti usmjerili na digitalizaciju, održivo poslovanje i ekologiju. Upravo su to segmenti na koje današnji potrošači posebice obraćaju pažnju, a vrlo je važan i segment sigurnosti te jakog zdravstvenog sustava na razini destinacija“, zaključio je Nicolaides.

Foto: HTZ