Aktualno IZDVAJAMO Obavijesti

FOTO Potpisan ugovor o izgradnji prve etape groblja Dubac

Jutros je u zgradi Općine Župa dubrovačka potpisan ugovor s izvođačem radova Texo gradnja d.o.o. i tvrtkom IGH, stručnim nadzorom za prvu etapu izgradnje groblja Dubac. Uz načelnika Nardellija, potpisivanju ugovora nazočili su i gradonačelnik Franković, njegova zamjenica Orlanda Tokić, direktor groblja Dubac Đuro Lonza te predstavnici izvođača radova Pero Račić Texo gradnja d.o.o. i Marija Tutman, Institut IGH.

Radi se o prvoj etapi izgradnje groblja, ukupne vrijednosti oko 19 milijuna kuna. Radovi predviđaju daljnju izgradnju ceste, dakle nastavak već izgrađenog dijela ceste u duljini od okvirno 900 metara s cjelokupnom infrastrukturom i parkingom od sveukupno 200 parkirnih mjesta i izgradnjom trafostanice. Rok izvođenja ovih radova je 10 mjeseci.

– Zadovoljstvo mi je istaknuti da ovaj iznimno važan projekt ide dalje. Sve je počelo 2008. godine, a sada smo već u 11. godini realizacije projekta koji je imao svojih uspona i padova. Međutim, stvari sada izgledaju puno bolje i idu pred svoj kraj. Projekt je vrijedan više od 200 milijuna kuna i uistinu će riješiti jedno goruće pitanje na području Dubrovnika i Župe dubrovačke. Kada smo radili ispitivanja javnosti o potrebama građana, među prvih pet prioriteta se stavlja projekt Groblja Dubac. Nakon što su riješeni svi imovinsko-pravni odnosi i sve zavrzlame kojih se zasigurno dobro sjećate, u konačnici se dolazi do konsolidacije cijelog projekta, financijski smo pokriveni i pokrenute su sve javne nabave. Danas će uslijediti početak prve etape radova. Dosad je uistinu odrađen sjajan posao. Želio bih se zahvaliti načelniku Općine Župa dubrovačka, Silviu Nardelliju i direktoru groblja Dubac Đuru Lonzi na ustrajnosti prilikom realizacije ovog projekta. Vjerujem da bi brojni odustali, ali oni nisu, vjerovali su u ovaj projekt i sada možemo konačno reći da je blizu kraja – rekao je Mato Franković, gradonačelnik Dubrovnika.

-Vjerujem da građanima ovih deset godina djeluje jako puno, ali radi se o izuzetno zahtjevnom projektu ukupne vrijednosti preko 200 milijuna kuna. Kupnja zemljišta i neriješeni imovinsko-pravni odnosi oduzeli su nam puno vremena. Sretan sam što smo sa svim vlasnicima zemljišta postigli konsenzus i sve platili prema procjeni ovlaštenog sudskog vještaka, te da nismo pribjegli zakonskoj mogućnosti izvlaštenja. Do sada je uloženo ukupno više od 69 milijuna kuna, od kojih 21 milijun za otkup zemljišta. Općina je tako postala vlasnik više od 120 tisuća kvadrata, a taj prostor prema projekcijama predviđa potrebe izgradnje grobnih mjesta za budućih 100 godina. – rekao je načelnik Nardelli.

-Ovo je dosad najzahtjevniji financijski ugovor i najveća sredstva su osigurana u ovoj i idućoj kalendarskoj godini. Ugovorena cijena je 19 milijuna i 150 tisuća kuna. Najpovoljniju ponudu dala je domaća tvrtka Texo Gradnja s kojom smo uistinu zadovoljni na dosad odrađenim radovima. Poslove nadzora smo sukladno zakonu povjerili tvrtki IGH, odnosno Mariji Tutman – rekao je Nardelli.

– Nadamo se da će nam glavni projekt druge etape biti isporučen sredinom iduće godine. Druga faza uključuje grobnice, sakralni objekt, sale za ispraćaje, prostor tvrtke Groblje Dubac i Biblijski vrt. U suradnji s Gradom Dubrovnikom ćemo, kada budemo znali cijenu, izvođača, daljnju dinamiku te datum završetka radova, biti u mogućnosti pozvati građane kako bi s njima potpisali predugovor, odnosno kako bi dobili rješenja o korištenju grobnica – kazao je Nardelli i nadodao da je nezahvalno reći kad bi Groblje trebalo biti u funkciji, ali prema očekivanjima prvi ukopi bi mogli biti tijekom 2023. godine.

Cijene grobnica za građane kretat će se od 50 do 80 tisuća kuna, a najviše će ih biti onih srednjih, vrijednosti 60 000 kuna. Prema procjeni, grobno mjesto inače košta oko 150.000,00 kuna, a razliku će nadoknaditi Grad Dubrovnik i Općina Župa dubrovačka. -Projekt je takav da možemo graditi onoliko grobnica koliko tržište traži. Nema bojazni da će netko ostati bez grobnog mjesta jer smo u mogućnosti odrediti dodatan broj mjesta ako ljudi budu tražili. Maksimalan kapacitet je oko 3500 mjesta. – kazao je Nardelli.